Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Ήρθε ο Σεπτέμβρης και φοβάμαι…… Του Νίκου Καραδήμα



            Καθώς η κλεψύδρα του Αυγούστου αδειάζει, ένα περίεργο συναίσθημα ως πολίτη και αστυνομικό με κυριεύει. Αναρωτιέμαι και προβληματίζομαι ,υπέρ του δέοντος .Αισθάνομαι ότι ο φόβος αυτός δεν μπορεί να παραλληλιστεί, με εκείνους του Ξενοφώντα Φιλέρη που έγραφε τους στίχους, για τους  έρωτες του καλοκαιριού, που χάνονται όταν το φεγγάρι γεμίζει. Ούτε το τέλος της ανεμελιάς του θέρους. Κάτι θα μου αναπτέρωνε τις ελπίδες ότι το επόμενο καλοκαίρι δεν θ΄ αργούσε  να ξανάρθει. Τον φόβο αυτόν μου τον δημιουργεί η καθημερινή ειδησεογραφία ,ίσως του πιο δύσκολου Σεπτέμβρη της ζωής μου, ακόμα και εκείνου που έχασα για πάντα ένα από τα αγαπημένα μου πρόσωπα. Δεν ξέρω αν το πολυπόθητο κούρεμα που κάποιοι ευαγγελίζονται θα καταστήσει το χρέος
μας βιώσιμο ,η οι Γερμανικές εκλογές θα αλλάξουν τον ρουν της ιστορίας μας ως έθνος. Νοιώθω ότι τα ες-ες ξανάρχονται με την μορφή προσωποποιημένη του σωτήρα. Με φοβίζει το γεγονός ότι ακόμα και αν γίνει κούρεμα ,θα συνοδεύεται και από άλλα πρόσθετα μέτρα σε βάρος μου. Ο πρωθυπουργός μας, μπροστά στο τζάκι του λευκού οίκου .με τον big boss λίγο πριν της Παναγιάς έκανε κάποιους να πιστεύουν σε ένα νέο σχέδιο Marshal . Απ την άλλη ο Δραγασάκης διατείνεται ότι η ασφυκτική πίεση των Αμερικάνων θα ενδυναμώσει την ένταση του Γερμανικού αυταρχισμού. Να γιατί φοβάμαι αυτόν τον Σεπτέμβρη! Αν είχα επηρεαστεί απ τα μελωδικά ακούσματα του τσιγγάνου τροβαδούρου μας Κ. Χατζή  θα το είχα  ξεπεράσει και ήδη θα είχα εγκλιματιστεί και προσαρμοστεί στην άφιξη του χειμώνα και μάλιστα θα τον περίμενα με χαρά. Αμήχανος όσο ποτέ ,αφήνω τον χρόνο και κυλάει δίχως να κάνω τίποτε ουσιαστικό συνδικαλιστικά  και εγώ και οι άλλοι. Η black rock διεθνής ελεγκτική εταιρεία ψάχνει ακόμα τις μαύρες τρύπες των ταμείων .Ο τρόμος μου πολλαπλασιάζεται γιατί το δικό μου ταμείο το ΤΕΑΠΑΣΑ ακόμα δεν έχει αποφασίσει ούτε για τον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ ,ούτε για τα άλλα τρέχοντα θέματα, παλιών και νέων συναδέλφων (Αλήθεια γιατί είναι ελλειμματικό –εργοδότες και εργαζόμενοι κάθε μήνα δεν δίνουμε την εισφορά μας ).Η αναστολή της άρσης των πλειστηριασμών όλο και πιο ανησυχητικά ηχεί. Και εκεί πάσχω μονολογώ…Θα μου πάρουν την πρώτη κατοικία…Στην απευκταία αυτή περίπτωση κλείνω τα΄αυτιά μου στην είδηση .Οι όροι και οι προϋποθέσεις δεν αφορούν εμένα σκέφτομαι προς στιγμήν –είναι για άλλους με παχυλά εισοδήματα- Να τες πάλι οι σκέψεις ξανάρχονται….Θα κουρευτούν οι καταθέσεις  ! Δεν με ενδιαφέρει γιατί δεν έχω καταθέσεις ,έχουν όμως άλλοι ξανασκέφτομαι. Διακρίνω σχεδόν όλους τους πολιτικούς της συγκυβέρνησης να κάνουν υπερπροσπάθειες τονίζοντας ότι η διακομματική κυβέρνηση θα τα καταφέρει,αλλά ταυτόχρονα εγώ γιατί, νοιώθω την αξιοπιστία τους στο ναδίρ. Στα εγκαίνια της ΔΕΘ θα επιχειρήσουν να εμφανίσουν τον καλύτερο εαυτό τους Σαμαράς, Βενιζέλος, Στουρνάρας και με την τέχνη της επικοινωνίας που διαθέτουν να εξωραΐσουν την κατάσταση προσπαθώντας να μας εμπεδώσουν το αίσθημα ασφάλειας και πάλι. Θα ακούσουμε πάλι τον Δασκαλόπουλο του ΣΕΒ και άλλους επιφανείς οικονομολόγους και τεχνοκράτες να τα ρίχνουν στους Δημοσίους Υπαλλήλους. Γιατί ακούω συνεχώς τις ερινύες δίπλα μου να σφυρίζουν ότι ο φετινός Σεπτέμβρης θα διαρκέσει οκτώ μήνες ,δηλαδή μέχρι τον Μάιο του 14  και θα μοιάζει με αιώνα. Είναι φράσεις που ακούω καθημερινά και με φοβίζουν . Μιλούν για θεωρίες συνομωσιών ,για ταραχώδη περίοδο, για κορύφωση του Ελληνικού δράματος. Τα μεγάλα funds  με διάφορα  projects ,χαρτογραφούν την χώρα μας απ άκρη σ΄άκρη σε στεριά ,θάλασσα και αέρα. Τα μαγικά που πρέπει να γίνουν λένε ,ότι πρέπει να συνοδεύονται με ένα bail in ,δηλαδή (Ελληνική συνεισφορά στη λύση). Να ενδώσουμε δηλαδή ακόμα περισσότερο ! Τι σημαίνει αυτό ότι ξεχάστηκαν σύντομα τα κοιτάσματα του Κατακόλου ,αλλά και η ναυαρχίδα των κρατικοποιήσεων ό ΟΠΑΠ και η εξαγορά του από την Emma delta ; Με φοβίζουν όλα αυτά γιατί καταμεσής του Αυγούστου η συνάδελφός μου του Α.Τ. Κασανδρείας Χαλκιδικής τέθηκε σε διαθεσιμότητα ,γιατί με τους 2 και ½  αστυνομικούς που διέθετε στη δύναμή της δεν πρόβλεψε την αποσφράγιση του κέντρου διασκεδάσεως !!! Ο δ/ντής του Νομού δεν έχει καμία ευθύνη άραγε ; Ο δ/ντής της τάδε εφορίας που δεν έπιασε τους στόχους του ,γιατί παραμένει στη θέση του, μήπως η αμέλειά του σε μέγεθος είναι ηπιότερη ; Φοβάμαι συνάδελφοί μου ,φοβάμαι. Δεν ξέρω αν η επωδός μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία ,ξέρω όμως ότι τα δύσκολα έρχονται όσο ποτέ  στο παρελθόν .Ας γρηγορούμε γιατί ακόμα και οι φιλόσοφοι στο διεθνές τους συνέδριο ,στη χώρα μας έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου ,με προεξάρχοντα τον Γερμανό φιλόσοφο  Γιούργκεν Χάμπερμας .