Η Ελληνική Αστυνομία, εκτός των άλλων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων της, είναι επιφορτισμένη και με την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας όσον αφορά Διοικητικές πράξεις και διαδικασίες, όπως για παράδειγμα την έκδοση δελτίου Αστυνομικής ταυτότητας, Διαβατηρίου, άδειας κατοχής κυνηγετικού όπλου, άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου κ.α. Με Διαταγή του Αρχηγείου που εστάλη σε όλες τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας ορίστηκε ότι σήμερα Δευτέρα 14-07-2014 θα γίνει πιλοτικά η έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας της
εφαρμογής Ηλεκτρονικού Παραβόλου «e-Παράβολο», που θα πραγματοποιείται στους σταθμούς εργασίας του Πληροφοριακού Συστήματος Police On Line της Ελληνικής Αστυνομίας και η διαδικασία που θα ακολουθείτε θα είναι η εξής: Ο ενδιαφερόμενος πολίτης θα συνδέεται στην Ηλεκτρονική πύλη της Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών (gsis.gr) όπου και θα συμπληρώνει το αίτημα χορήγησης παραβόλου. Ακολούθως θα καταβάλει το ανάλογο ποσό στα τραπεζικά ιδρύματα και θα καταθέτει το παράβολο προς δέσμευση στην αρμόδια υπηρεσία. Το επόμενο βήμα είναι η παρουσία του στην αρμόδιαΑστυνομική Υπηρεσία όπου και θα υποβάλλει το αίτημα του.
Ο Αστυνομικός υπάλληλος που θα δεχτεί το αίτημα του ενδιαφερόμενου θα καταχωρίσει αρχικά τα στοιχεία του και τον κωδικό πληρωμής του παραβόλου στην αντίστοιχη φόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Police On Line. Κατόπιν θα γίνεται αναζήτηση στο σύστημα της Γ.Γ.Π.Σ. για την ανάκτηση των στοιχείων του παραβόλου και τη δέσμευση του ποσού από την αρμόδια υπηρεσία.
Έπειτα θα εκτυπώνεται η αίτηση, αφού ελεγχθεί η ορθότητα των στοιχείων του ενδιαφερόμενου, θα υπογράφεται από αυτόν και αφού σαρωθεί (από τον σαρωτή-scanner που θα είναι συνδεμένος στον Η/Υ), υπογεγραμμένη πλέον θα καταχωρείται και θα εισάγεται στο σύστημα.
Η επόμενη ενέργεια που πρέπει να πραγματοποιηθεί αφορά τη δέσμευση του παραβόλου (ο αριθμός του οποίου έχει ήδη συμπληρωθεί κατά την υποβολή της αίτησης), μέσω αναζήτησης από το σύστημα της Γ.Γ.Π.Σ. και ειδικότερα, αφού βρεθεί και επιλεγεί το παράβολο από το σύστημα, αποστέλλεται αίτημα προς την Γ.Γ.Π.Σ. για δέσμευση του ποσού. (Σημειώνεται εδώ ότι ο έλεγχος στα στοιχεία του παραβόλου θα πρέπει να είναι σχολαστικός καθώς η ενέργεια της «δέσμευσης» δεν μπορεί να αναιρεθεί).
Αφού γίνουν όλες οι προαναφερόμενες ενέργειες, ολοκληρώνεται η εργασία του χειριστή Αστυνομικού, εκτυπώνεται εκ νέου το αίτημα του ενδιαφερόμενου, με συμπληρωμένα και διασταυρωμένα πλέον τα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Παραβόλου και υποβάλλεται μαζί με τα υπόλοιπα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην Αστυνομική υπηρεσία για διεκπεραίωση.
Η όλη διαδικασία όπως περιγράφηκε παραπάνω οφείλουμε να σας κάνουμε γνωστό. ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί στις περισσότερες αστυνομικές υπηρεσίες επιπέδου Τμήματος (Τάξης, Ασφαλείας, Τροχαίας), καθώς για την ολοκλήρωση της θα χρειαστεί επιπλέον ένας Αστυνομικός Υπάλληλος που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με αυτήν και η έλλειψη Αστυνομικού προσωπικού ειδικά από Υπηρεσίες επιπέδου Τμήματος έχει αναφερθεί και καταγγελθεί ουκ ολίγες φορές, δυστυχώς όμως χωρίς κανένας από τους αρμόδιους να συγκινηθεί, να ασχοληθεί και να δώσει μία λύση.
Αυτό συμβαίνει διότι το χρονικό διάστημα που απαιτείται ώστε να ολοκληρωθεί η ανωτέρω διαδικασία είναι τουλάχιστον δέκα με δεκαπέντε λεπτά για κάθε αίτηση-αίτημα, με δεδομένο ότι το «σύστημα» δεν θα κολλάει, η ταχύτητα αποστολής και λήψης δεδομένων θα είναι ικανοποιητική, θα υπάρχει ελεύθερος Η/Υ στο Τμήμα με συνδεδεμένο σε αυτόν σαρωτή και εκτυπωτή και φυσικά θα υπάρχει μελάνι στον εκτυπωτή και χαρτί Α4 (μπορεί να ακούγεται περίεργο αλλά είναι προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί, έχουν αναφερθεί και έχουν απασχολήσει αρκετές φορές).
Τρανταχτό και ταυτόχρονα χειροπιαστό παράδειγμα αποτελεί το κτίριο όπου στεγάζονται το Αστυνομικό Τμήμα Τούμπας Θεσ/νίκης, μαζί με το Τμήμα Ασφαλείας και το Γραφείο Έκδοσης Διαβατηρίων. Στις υπηρεσίες αυτές θα χρειαστούν επιπλέον καθημερινά τέσσερις (4) Αστυνομικοί: ένας (1) στο Αστυνομικό Τμήμα, ένας (1) στο Τμήμα Ασφαλείας και δύο (2), (πρωϊ και απόγευμα) στο Γραφείο Έκδοσης Διαβατηρίων. Και το χειρότερο όλων: Οι προαναφερόμενες υπηρεσίες αν και εξυπηρετούν το μισό σχεδόν πολεοδομικό συγκρότημα του Δήμου Θεσ/νίκης (που αριθμεί περίπου 400.000 συμπολίτες μας), καθώς η εδαφική τους αρμοδιότητα είναι τεράστια, στερούνται της απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής και ως εκ τούτου αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα διατασσόμενα!
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στις περισσότερες υπηρεσίες επιπέδου Τμήματος (Τάξης, Ασφαλείας, Τροχαίας) όπου καθημερινά προσέρχεται πλήθος συμπολιτών μας για τα πιο συνηθισμένα αιτήματα διοικητικής φύσεως (ταυτότητες – διαβατήρια) που καλείται να διεκπεραιώσει η Ελληνική Αστυνομία.
Κλείνοντας θα θέλαμε να θέσουμε και ορισμένα ερωτήματα, χιλιοειπωμένα μεν, αναπάντητα δε, σε αυτούς που επινόησαν όλη αυτή τη διαδικασία:
- Έχουν λάβει υπόψη τους ότι για την έναρξη και ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι απαραίτητη η χρήση Η/Υ, εκτυπωτή και σαρωτή, εξοπλισμός που θα πρέπει να είναι συνδεμένος ταυτόχρονα στον Η/Υ και που οι περισσότερες Αστυνομικές υπηρεσίες επιπέδου Τμήματος (Τάξης, Ασφαλείας, Τροχαίας) που δέχονται το κύριο όγκο των Διοικητικών αιτημάτων των πολιτών έχουν εγκατεστημένο ΜΟΝΟ στο γραφείο του Αξιωματικού Υπηρεσίας;
- Τι θα συμβεί εάν ένας συμπολίτης μας δεν εξυπηρετηθεί λόγω των παραπάνω αναφερόμενων και καταγγείλει το γεγονός στην προϊσταμένη Υπηρεσία;
- Οι καταγγελίες για την έλλειψη προσωπικού και την υποστελέχωση των Τμημάτων λαμβάνονται υπόψη ή εξετάζονται από τους αρμοδίους;
- Έχει άραγε απασχολήσει κανέναν αρμόδιο το γεγονός ότι τα πάρεργα που έχει κυριολεκτικά «φορτωθεί» η Ελληνική Αστυνομία αυξάνονται συνεχώς αντί να μειώνονται;
- Δεν θα πρέπει κάποια στιγμή η Ελληνική Αστυνομία να αφοσιωθεί στο πραγματικό μας έργο: την πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας και την προστασία του κοινωνικού συνόλου;
Τελικά κύριοι θέλετε Αστυνομικούς στο δρόμο ή στα Γραφεία;
Η Οργανωτική – Συντονιστική Επιτροπή της Σ.Κ.Α.Υ. Θεσσαλονίκης
«πρώτα ο συνάδελφος»