Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΕΑΥ ΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2014

Προς:
 1) Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγο κ. Δημήτριο ΤΣΑΚΝΑΚΗ (Δια
μέσω Π.Ο.ΑΣ.Υ.)
 Κοιν:
1) ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ κ. Βασίλειο ΚΙΚΙΛΙΑ (Δια μέσω Π.Ο.Α.Σ.Υ.)
2) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (Π.Ο.Α.Σ.Υ.)
 3) Αστυνομικά Τμήματα Νομού – Μέλη μας
 
 Κύριε Αρχηγέ,
  Παρατηρώντας για ακόμη μια χρονιά τους πίνακες μεταθέσεων του 2014 , η διαπίστωση που
εξάγεται είναι ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση. Τα τελευταία 4-5 χρόνια οι
Αστυνομικοί οι οποίοι μετατίθενται με αντικειμενικά κριτήρια ολοένα και μειώνονται σε αντίθεση με
αυτούς που μετατίθενται με κοινωνικά κριτήρια οι οποίοι αυξάνονται ραγδαία. Το ίδιο αποκαρδιωτική

είναι και η κατάσταση με τον αριθμό θέσεων που προκηρύσσονται κάθε χρόνο προς πλήρωση.
 Δεν είναι λίγες οι φορές, που Ενώσεις Αστυνομικών Υπαλλήλων καθώς και η ΠΟΑΣΥ, έχουν θίξει
το θέμα με τον περίεργα αυξανόμενα ρυθμό διαζυγίων Αστυνομικών οι οποίοι αναλαμβάνουν την
επιμέλεια των τέκνων(συνήθως άνδρες), καθώς και των αναπηριών ή σοβαρών προβλημάτων υγείας
Αστυνομικών. Πλην όμως δεν έχει αλλάξει το παραμικρό όλο αυτό τον καιρό. Μάλλον είναι πολύ φυσικό
και θεμιτό πλέον, να πατεί ο Αστυνομικός επί πτωμάτων(συναδέλφων του), προκειμένου να επιτύχει μια
μετάθεση στον τόπο συμφερόντων του. Εάν οι ανωτέρω περιπτώσεις είναι όλες αληθείς, τότε πραγματικά
πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επιστημονικής έρευνας. Αν όχι όμως;
 Ο κώδικας μεταθέσεων προέβλεψε τις περιπτώσεις κατά τις οποίες θα έπρεπε να υπάρχει ευνοϊκή
μεταχείριση σε Αστυνομικούς οι οποίοι την έχουν πραγματικά και αποδεδειγμένα ανάγκη, και καλώς
έκανε. Διότι κατά καιρούς έχουν βοηθηθεί συνάδελφοι οι οποίοι το είχαν πραγματικά ανάγκη. Τι γίνεται
όμως όταν γίνεται κατάχρηση των διατάξεων αυτών και ποιοι είναι οι μηχανισμοί αυτοί που θα
αποτρέψουν κάτι τέτοιο; Τι ακριβώς περιμένουμε να γίνει ,για να υπάρξει κάποιος έλεγχος; Έχει ελεγχθεί
έστω μια περίπτωση για δεύτερη φορά, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα για να διαπιστωθεί αν
συντρέχουν ακόμα οι λόγοι μετάθεσης; Κι αν διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν πλέον, τότε τι γίνεται; Για
ποιο λόγο δεν θα πρέπει να μετατεθεί στην προ μετάθεσης οργανική του θέση; Όλα αυτά είναι ερωτήματα
τα οποία καίνε κυριολεκτικά το κατώτερο προσωπικό που δικαίως διαμαρτύρεται καθημερινά γι’ αυτήν
την κατάσταση, αναρωτώμενο γιατί να συμβαίνουν όλα αυτά σε έναν οργανισμό που προασπίζεται το
δίκαιο.
 Παρατίθεται παρακάτω πίνακας με στοιχεία τακτικών μεταθέσεων Αρχ/κων-Υπαρχ/κων-Αστ/κων σε
Αστυνομικές Δ/νσεις.

 
ΑΣΤΥΝΟΝΙΚΗ
Δ/ΝΣΗ
ΑΡ.
ΘΕΣΕΩΝ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕ
ΝΙΚΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ &
ΜΟΡΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ &
ΜΟΡΙΑ
ΜΟΡΙΑ ΠΡΩΤΟΥ ΜΗ
ΜΕΤΑΤΙΘΕΜΕΝΟΥ

 2011

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2 2 (102.000,96.000) - 93.000
ΛΑΡΙΣΑΣ 9 7 (121.000-92.000) 2 (71.000, 46.000) 86.000
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 3 - 3 (103.000,29.000,81)

153.000
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 3 3
(99.000,94.000,94.000
)
- 91.000
ΣΕΡΡΩΝ 2 - 2 (39.000, 46.000) 111.000
ΣΥΝΟΛΟ 19 12 7



 2012

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1 1 (102.000) - 98.000
ΛΑΡΙΣΑΣ 5 3
(114.000,107.000,104.
000)
2 (74.000,75.000) 103.000
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 1 - 1 (68.000) (άλλες 5
περιπτώσεις

166.000
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 3 1 (95.000) 2 (53.000,95.000) 95.000
ΣΕΡΡΩΝ 2 2 (104.000,103.000) - 101.000
ΣΥΝΟΛΟ 12 7 5



 2013

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1 - 1 (56.000) 109.000
ΛΑΡΙΣΑΣ 2 1 (120.000) 1 (76.000) 115.000
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 2 - 2 (30.000,107.000) Άλλες
7 περιπτώσεις
213.000
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 1 - 1 (79.000) (άλλες 6
περιπτώσεις
147.000
ΣΕΡΡΩΝ 2 - 2 110.000
ΣΥΝΟΛΟ 8 1 7



 2014

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1 - 1 (71.000) Άλλες 3
περιπτώσεις
121.000
ΛΑΡΙΣΑΣ 2 - 2 (42.000, 33.000) Άλλες
2 περιπτώσεις
126.000
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 1 - 1 (94.000) Άλλες 6
περιπτώσεις
147.000
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 1 - 1 (88.000) Άλλες 3
περιπτώσεις
132.000
ΣΕΡΡΩΝ 1 - 1 (70.000) Άλλες
2περιπτώσεις
123.000
ΣΥΝΟΛΟ 6 - 6

 0% 100%
 Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτόν τον πίνακα είναι πολλά. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην
Α.Δ. Τρικάλων, δεν έχει μετατεθεί κανένας Αστ/κας ,Υπ/κας ή Αρχ/κας με αντικειμενικά κριτήρια τα
τελευταία τέσσερα χρόνια και επίσης το 2014 σε όλες τις ανωτέρω Α.Δ. δεν μετατέθηκε κανένας με
αντικειμενικά κριτήρια παρά μόνο με κοινωνικά, ενώ το 2013 ένας. Ο αριθμός των μορίων που απαιτείται,
αυξάνεται κατά πολύ (Βλ. 213.000,153.000,123.000) εν συγκρίσει με προγενέστερα έτη. Τα μόρια αυτά που φαίνονται στον πίνακα κρύβουν από πίσω τους 13,14 ή και 15 χρόνια υπηρεσίας Αστυνομικών, σε
ακριτικές τις πιο πολλές φορές Α.Δ. Εντύπωση επίσης προκαλεί ο μικρός αριθμός των μορίων των
μετατιθέμενων με κοινωνικά κριτήρια εν συγκρίσει με αυτών των αντικειμενικών κριτηρίων. Σε όλες τις
περιπτώσεις η διαφορά τους είναι πολλές χιλιάδες μόρια, ενώ σε αρκετές εξοργιστικά μεγάλη(βλ. Σερρών
2011, Τρικάλων 2013, Λάρισας 2014).
 Από την άλλη ο μικρός αριθμός θέσεων που προκηρύσσονται κάθε χρόνο είναι αδιαμφισβήτητα
απόρροια της περίφημης ομογενοποίησης που έλαβε χώρα το 2008, χωρίς να έχουν προβλεφτεί οι
συνέπειες που μπορεί να έχει στις μεταθέσεις , αλλά και σε άλλους τομείς. Αυτές οι συνέπειες φαίνονται
τώρα και τις νιώθει έντονα το κατώτερο προσωπικό που πασχίζει για μια μετάθεση, μαζί με έντονο
αίσθημα αδικίας. Τι κι αν Αστυφύλακες , Υπαρχιφύλακες και Αρχιφύλακες συλλέγουν καρτερικά και με
ήθος , όπως αρμόζει στον Έλληνα Αστυνομικό μόρια σε ακριτικές ή μη περιοχές, έως ότου μετατεθούν
βάσει αυτών στον τόπο συμφερόντων τους; Οι κενές οργανικές θέσεις που είχαν οι πιο πολλές Α.Δ , μετά
την Αστυφυλακοποίηση των πρώην σ/φ και ε/φ μπορεί να παρέμειναν οι ίδιες στα χαρτιά, ουσιαστικά
όμως καλύφθηκαν από αυτούς εκ των έσω. Διότι δεν μπορεί εδώ και 5 περίπου χρόνια να μην γνωρίζει
κανείς ότι (συμφώνα με ανακοινώσεις σωματίων σ/φ και επερωτήσεις βουλευτών) πλέον σε πολλές Α.Δ.
τα ΤΣΦ και ΤΔΛ, λειτουργούν με το 40%-50% της δύναμής τους, με την υπόλοιπη να έχει
αποσπαστεί(μιας και δεν δικαιούταν μετάθεσης) στις υπηρεσίες έδρας της οικείας Α.Δ. (Α.Τ,Υ.Α,ΔΙ.ΑΣ,
ΟΠΚΕ, ΤΔΝ, επιτελεία). Εάν όλο αυτό το προσωπικό που αποσπάται όλα αυτά τα χρόνια, γυρίσει στην
οργανική του θέση, τότε θα φανούν πραγματικά και οι κενές οργανικές θέσεις σε αρκετές Α.Δ. Είναι αν
μη τι άλλο αφελές, να πιστέψουμε ότι η Α.Δ Ιωαννίνων ή η Α.Δ. Λάρισας, ¨ενισχύονται¨ κάθε χρόνο με 1
ή 2 άτομα από τη στιγμή που αριθμούν περί τους 800-900 Αστυνομικούς η κάθε μια. Κάτι άλλο συμβαίνει
και ¨γεμίζουν¨ οι Α.Δ και αυτό δεν είναι άλλο από τα φαινόμενα που εκθέτουμε παραπάνω. Οι
Αστυνομικοί, μετατίθενται πλέον με οποιονδήποτε άλλο τρόπο , εκτός από τα μόρια.
 Υπάρχουν Αστυνομικοί που ¨παλεύουν¨ μέχρι και 13-15 χρόνια για μια μετάθεση στον τόπο
συμφερόντων τους, ενώ άλλοι ομοιόβαθμοί τους πλέον, χρειάστηκαν το 1/3 του χρόνου αυτού ή και
καθόλου. Όλα αυτά τα χρόνια, περιμένουν τη σειρά τους, αλλά πάντα κάποιος άλλος μπαίνει μπροστά
τους, χωρίς να έχει παραπάνω προσόντα. Οι ελάχιστες θέσεις που προκηρύσσονται κυριολεκτικά
υφαρπάζονται , αφήνοντας στα κρύα του λουτρού , όλους αυτούς οι οποίοι υπομονετικά συλλέγουν μόρια
για τη μετάθεσή τους.
 Τον Φεβρουάριο του 2014 ζητήσαμε με το υπ’ αριθμ. 301/1/16 έγγραφό μας, να μας γνωρίσει το
Αρχηγείο, πόσοι Αστυνομικοί έχουν μετατεθεί με κοινωνικά κριτήρια σε όλη την Ελλάδα τα τελευταία
δέκα χρόνια. Απάντηση δεν έχουμε λάβει ακόμα, παρ’ ότι έχουν παρέλθει πέντε μήνες και αμφιβάλλουμε
αν ποτέ λάβουμε.
 Ας εφαρμοστεί επιτέλους και στην Αστυνομία η αρχή της ισονομίας, της αναλογικότητας και της
ισότητας. Οι αλλαγές στον κώδικα μεταθέσεων, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη και πρέπει να γίνει με
γνώμονα την άρση των αδικιών, το κλείσιμο των ¨παραθύρων¨ που γίνανε εργαλείο στα χέρια επιτήδειων και
την επαναφορά του ως το πλέον αντικειμενικό σύστημα μεταθέσεων που θα ήθελαν να είχαν όλα τα Σώματα
Ασφαλείας. Δημιουργία παράλληλης επετηρίδας στις μεταθέσεις, αντικειμενικών και κοινωνικών
κριτηρίων αντίστοιχα αφού εκ των πραγμάτων, ο ανταγωνισμός δεν γίνεται επί ίσοις όροις. Σύσταση
επιστημονικής επιτροπής , μέσω της οποίας θα ελεγχθούν όλες οι περιπτώσεις μετάθεσης με κοινωνικά
κριτήρια και λόγους υγείας που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 10 χρόνια.
 Αυτή τη στιγμή που οικοδομούνται οι βασικοί πυλώνες της Αστυνομίας, με τις επερχόμενες αλλαγές,
είναι η στιγμή να παρθούν γενναίες αποφάσεις για να αρθούν οι αδικίες οι οποίες λειτούργησαν εις βάρος
πολυάριθμων Αστυνομικών για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 Με εκτίμηση
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

– Ο –
ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΤΣΙΟΥΓΚΟΣ Νικόλαος
– Ο –
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΤΣΙΟΥΡΗΣ Θωμάς