Πριν από μερικές ημέρες, η αστυνομική στατιστική κατέγραψε έναν ακόμα θάνατο νεαρού αστυνομικού, όχι σε κάποια συμπλοκή με κακοποιούς, αλλά σε τροχαίο ατύχημα. Δεν ήταν εν υπηρεσία, αλλά αυτό δεν μειώνει το γεγονός ότι υπήρξε θάνατος. Μια ανθρώπινη απώλεια τόσο για τους δικούς του όσο και για την υπηρεσία του. Η είδηση δεν απασχόλησε καν τα ΜΜΕ, τόσοι και τόσοι σκοτώνονται άλλωστε καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους… Για τα περισσότερα, η μάστιγα των τροχαίων δεν αποτελεί πια είδηση, εκτός κι αν σκοτωθεί κάποιος δικός τους.
Αν ασχολούμαστε εμείς σήμερα, είναι γιατί ο θάνατος αστυνομικού από τροχαίο ατύχημα, δεν επιτρέπεται να αποσιωπάται. Η ίδια η Αστυνομία έχει επισημάνει ότι τα τροχαία ατυχήματα εντός αυτής είτε εν ώρα καθήκοντος είτε εκτός υπηρεσίας, είναι αξιοπρόσεχτα. Δυστυχώς, όμως, πέραν τούτου ουδέν. Καμία σοβαρή προσπάθεια για τον περιορισμό της αιματοχυσίας, ενώ είναι γνωστό στα ανώτατα κλιμάκια της ηγεσίας της το οξύ αυτό πρόβλημα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων έχει τοποθετηθεί επί του θέματος αλλά εις ώτα μη ακουόντων. Συμμετέχοντας για παράδειγμα στη δημόσια διαβούλευση για την οδική ασφάλεια, που διοργανώθηκε πριν από τις Περιφερειακές Εκλογές του Μαΐου από την υποψήφια Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρένα Δούρου, ανακοίνωσε δια του αντιπροέδρου της Γρηγόρη Γερακαράκου ενδιαφέροντα στοιχεία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Νέα Αστυνομία (Τεύχος 82/2014), «από το 2001 έως το 2013, έχασαν την ζωή τους εν ώρα υπηρεσίας περισσότεροι από 60 αστυνομικοί, οι μισοί εκ των οποίων έπεσαν θύματα τροχαίου ατυχήματος. Σε τροχαία εν ώρα υπηρεσίας, επίσης, τραυματίστηκαν σοβαρά περίπου 60 συνάδελφοι ενώ περίπου 1.500 τραυματίστηκαν ελαφρά. Όμως πολλά τροχαία ατυχήματα με παθόντες αστυνομικούς σημειώνονται και εκτός υπηρεσίας. Σύμφωνα με τη στατιστική του Αρχηγείου, την περίοδο 2001-2013 έχασαν τη ζωή τους για διάφορους λόγους εκτός υπηρεσίας 90 αστυνομικοί, οι περισσότεροι σε τροχαία ατυχήματα. Είχαμε επίσης περίπου 100 σοβαρά τραυματισμένους και πάνω από 2.000 ελαφρά τραυματίες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Νέα Αστυνομία (Τεύχος 82/2014), «από το 2001 έως το 2013, έχασαν την ζωή τους εν ώρα υπηρεσίας περισσότεροι από 60 αστυνομικοί, οι μισοί εκ των οποίων έπεσαν θύματα τροχαίου ατυχήματος. Σε τροχαία εν ώρα υπηρεσίας, επίσης, τραυματίστηκαν σοβαρά περίπου 60 συνάδελφοι ενώ περίπου 1.500 τραυματίστηκαν ελαφρά. Όμως πολλά τροχαία ατυχήματα με παθόντες αστυνομικούς σημειώνονται και εκτός υπηρεσίας. Σύμφωνα με τη στατιστική του Αρχηγείου, την περίοδο 2001-2013 έχασαν τη ζωή τους για διάφορους λόγους εκτός υπηρεσίας 90 αστυνομικοί, οι περισσότεροι σε τροχαία ατυχήματα. Είχαμε επίσης περίπου 100 σοβαρά τραυματισμένους και πάνω από 2.000 ελαφρά τραυματίες.
Από μια πρόχειρη ανάλυση προκύπτει ότι σχεδόν κάθε δεύτερο μήνα έχουμε έναν νεκρό αστυνομικό από τροχαίο ατύχημα. Αν αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές, σίγουρα καταγράφουμε μια τέτοια τάση, ένα επικίνδυνο φαινόμενο που πρέπει να μας προβληματίσει. Ως συνδικαλιστικό κίνημα έχουμε επισημάνει ότι είναι θέμα υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά και αγωγής – αστυνομικής εκπαίδευσης.
Το οξύ αυτό πρόβλημα το γνωρίζει το Αρχηγείο της Αστυνομίας, το οποίο κατά καιρούς έχει εκδώσει διάφορες εγκυκλίους, αλλά ξέρουμε ότι η μάστιγα αυτή δεν αντιμετωπίζεται με διαταγές. Το φαινόμενο των πολλών τροχαίων με αστυνομικούς, σχετίζεται με τα γενικότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων και πιστεύουμε ότι επιτείνεται από το στρες και άλλα ενδογενή αίτια που πηγάζουν από την επικινδυνότητα, τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός μας και το επίπεδο των τεχνικών υποδομών και μέσων».
Πηγή: enatokalopaidi.blogspot.gr