Μόνο στοχευμένες και μη μόνιμου χαρακτήρα παροχές, επιτρέπει το
Μνημόνιο, όσον αφορά στη διαχείριση του 70% του πρωτογενούς
πλεονάσματος.
Με αυτό ακριβώς το δεδομένο, το οικονομικό επιτελείο κάνει τον σχεδιασμό του εδώ και περίπου ένα 5μηνο, με το επικρατέστερο σενάριο να προβλέπει εφάπαξ εισοδηματικές ενισχύσεις σε ομάδες που έχει «φωτογραφίσει» ο Αντώνης Σαμαράς (χαμηλοσυνταξιούχοι, ένστολοι), όπως επίσης νέα προγράμματα για την ενίσχυση της απασχόλησης ειδικά στους νέους.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μέτρα μόνιμου χαρακτήρα, όπως η επαναφορά των επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας ή η αύξηση των συντάξεων, δεν μπορούν να «πατήσουν» στο πρωτογενές πλεόνασμα αλλά μόνο σε αλλαγή της δημοσιονομικής πολιτικής, μετά από την ολοκλήρωση του Προγράμματος και εφόσον τηρούνται οι κανόνες δημοσιονομικής πειθαρχίας όπως αυτοί ορίζονται πλέον στο νέο Σύμφωνο που ισχύει για όλες τις χώρες της Ενωσης.
Τον σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου για απευθείας εισοδηματικές ενισχύσεις μέσω του περσινού πλεονάσματος- που εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει το 1,5 δισ ευρώ άρα να αφήσει προς διάθεση περίπου 1 δισ. ευρώ- «σκιάζουν» οι δικαστικές αποφάσεις σε ανώτατο επίπεδο, με τις οποίες ανατρέπεται επί της ουσίας η μισθολογική πολιτική σε ένστολους και δικαστικούς, χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει ακόμα τι μέλλει γενέσθαι με τις προσφυγές πανεπιστημιακών και γιατρών του ΕΣΥ.
Οπως επεσήμαναν εξαρχής στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, μέσω του πρωτογενούς πλεονάσματος μπορεί να καλυφθεί μόνο το κόστος της αναδρομικής εφαρμογής των αποφάσεων αυτών, όχι όμως και η αποκατάσταση των μισθών σε μόνιμη βάση.
Με αυτό ακριβώς το δεδομένο, το οικονομικό επιτελείο κάνει τον σχεδιασμό του εδώ και περίπου ένα 5μηνο, με το επικρατέστερο σενάριο να προβλέπει εφάπαξ εισοδηματικές ενισχύσεις σε ομάδες που έχει «φωτογραφίσει» ο Αντώνης Σαμαράς (χαμηλοσυνταξιούχοι, ένστολοι), όπως επίσης νέα προγράμματα για την ενίσχυση της απασχόλησης ειδικά στους νέους.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μέτρα μόνιμου χαρακτήρα, όπως η επαναφορά των επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας ή η αύξηση των συντάξεων, δεν μπορούν να «πατήσουν» στο πρωτογενές πλεόνασμα αλλά μόνο σε αλλαγή της δημοσιονομικής πολιτικής, μετά από την ολοκλήρωση του Προγράμματος και εφόσον τηρούνται οι κανόνες δημοσιονομικής πειθαρχίας όπως αυτοί ορίζονται πλέον στο νέο Σύμφωνο που ισχύει για όλες τις χώρες της Ενωσης.
Τον σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου για απευθείας εισοδηματικές ενισχύσεις μέσω του περσινού πλεονάσματος- που εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει το 1,5 δισ ευρώ άρα να αφήσει προς διάθεση περίπου 1 δισ. ευρώ- «σκιάζουν» οι δικαστικές αποφάσεις σε ανώτατο επίπεδο, με τις οποίες ανατρέπεται επί της ουσίας η μισθολογική πολιτική σε ένστολους και δικαστικούς, χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει ακόμα τι μέλλει γενέσθαι με τις προσφυγές πανεπιστημιακών και γιατρών του ΕΣΥ.
Οπως επεσήμαναν εξαρχής στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, μέσω του πρωτογενούς πλεονάσματος μπορεί να καλυφθεί μόνο το κόστος της αναδρομικής εφαρμογής των αποφάσεων αυτών, όχι όμως και η αποκατάσταση των μισθών σε μόνιμη βάση.