Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Τα νέα του ΤΕΑΠΑΣΑ . Άρθρο του Αντώνη Ζαχαριουδάκη στη Νέα Αστυνομία

Αναδημοσίευση από το περιοδικό της ΠΟΑΣΥ "ΝΕΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ" τ.77

Ωράριο προσέλευσης.
Με εγκύκλιο το ΤΕΑΠΑΣΑ καθορίζει ως ωράριο προσέλευσης εξυπηρέτησης κοινού: για τους Επικουρικούς Τομείς - Τομείς Πρόνοιας κάθε Δευτέρα – Τρίτη – Πέμπτη και ώρες 12.00-14.00, για τον ΚΥΥΑΠ κάθε μέρα και ώρες 08.00-13.30, και για το Πρωτόκολλο κάθε μέρα και ώρες 07.30-15.30.
Προσχέδιο Αναλογιστικής Μελέτης ΚΥΥΑΠ. 
Παραδόθηκε αρχές Οκτωβρίου το προσχέδιο της Αναλογιστικής Μελέτης για τον ΚΥΥΑΠ που εκπονείται κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. του Ταμείου, εξετάζοντας την επέκταση ή αναπροσαρμογή των παροχών του και στους νέους ασφαλισμένους στα Ταμεία της πρώην Ε.Χ., ήτοι όσους έχουν ενταχθεί στα Ταμεία της πρώην Ε.Χ. τα προηγούμενα πέντε χρόνια. Το προσχέδιο θα σταλεί και στις Ομοσπονδίες προκειμένου να διατυπώσουν τις θέσεις και τις προτάσεις τους πριν την ολοκλήρωση της μελέτης και τη λήψη απόφασης από το Δ.Σ. του Ταμείου. Εντύπωση όμως προκαλεί το υψηλό κόστος τόσο των εφάπαξ χρημάτων, αλλά και της μηνιαίας συνδρομής που ζητά ο ΕΟΠΥΥ για να θεωρεί τα τιμολόγια των φαρμακευτικών Συλλόγων Αττικής των ασφαλισμένων του Κλάδου. Θέμα που θα κληθεί να αποφασίσει το νέο Δ.Σ., όποτε αυτό συσταθεί.

Εφάπαξ οικονομική ενίσχυση Ν.826/78 από ΤΕΑΕΧ. 

Κατακλύζεται από αιτήματα συναδέλφων ο ΤΕΑΕΧ προκειμένου να
λάβουν την εφάπαξ οικονομική ενίσχυση λόγω οικονομικής ένδειας σε περιπτώσεις βαριάς νόσου, τραυματισμού ή πάθησης.Άλλο ένα σημείο της οικονομικής δυσπραγίας που έχουμε περιέλθει από την μείωση των μισθών μας.

Δάνεια από ΤΕΑΠΑΣΑ. 
Ξεπέρασαν τα 150 αιτήματα χορήγησης δανείων από τον ΤΠΑΣ που εγκρίθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. Αφορούσαν τις αιτήσεις έως τον Σεπτέμβριο του 2013 και ανήλθαν στα 489.000€.
Τροποποίηση παροχών –εισφορών στους Τομείς Πρόνοιας. Στο παρά πέντε κυριολεκτικά πριν τη λήξη η θητεία του Δ.Σ., υπήρξε η απόφαση για την τροποποίηση των παροχών των Τομέων Πρόνοιας, δηλαδή των εφάπαξ. Καταργείται ουσιαστικά η μείωση που επέβαλλε ο Ν.4093/2012 (45,49% στον ΤΠΥΑΠ –1,96% στον ΤΠΑΣ) με τη διόρθωση των συντελεστών απόδοσής του και την μείωση να περιορίζεται πλέον στο 20% για τον ΤΠΥΑΠ και χωρίς να εντάσσονται στον ελάχιστο χρόνο απόδοσης των 30 ετών όσοι θα έχουν διαγραφεί πριν την έκδοση της ΚΥΑ, η οποία εκτιμάται ότι θα δημοσιευθεί περί τα τέλη Νοεμβρίου.
Κατά πλειοψηφία πέρασαν και οι αυξήσεις των εισφορών τόσο για τους παλαιούς (από 5% στο 7,5%) όσο και για τους νέους ασφαλισμένους (από το 4% τμηματικά στο 5,3% στον ΤΠΥΑΠ και από 5% στο 5,3% για τον ΤΠΑΣ).
Σύμφωνα με την μελέτη εάν εφαρμοστούν τα νέα δεδομένα οι Τομείς Πρόνοιας θα είναι βιώσιμοι και θα μπορούν να χορηγήσουν το εφάπαξ και στον τελευταίο ασφαλισμένο τους και χωρίς να εφαρμοστεί η νέα τεχνική βάση που καθιέρωσε το ΥΠΕΚΑΠ για τους άλλους Τομείς Πρόνοιας του Δημόσιου Τομέα. Για να ισχύσει η εισήγηση – απόφαση του Ταμείου θα πρέπει αφού διασταυρωθούν τα δεδομένα από την Δ/νση Αναλογιστικών Μελετών του ΥΠΕΚΑΠ ν εκδοθεί ΚΥΑ από τους υπουργούς Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

Αίτηση Αναίρεσης τέως μετόχων ΤΑΥΑΠ (νυν ΤΕΑΥΑΠ).
Αναβλήθηκε για την 13-1-2014 στο Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου Επικρατείας, η (ομαδική) αίτηση αναίρεσης τέως μετόχων του ΤΑΥΑΠ. Η υπόθεση χρονολογείται από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν προσέφυγαν αρχικά στα Διοικητικά Δικαστήρια (απορρίφθηκε η προσφυγή) λόγω του διαφορετικού μερίσματος που λάμβαναν μέτοχοι της ίδιας κατηγορίας. Έως τα μέσα του 2000 ο Τομέας έδινε ουσιαστικά δυο (2) αυξήσεις, μια (1) αύξηση που προέρχεται από την αύξηση των βασικών μισθών, και μια (1) δεύτερη αύξηση που προέρχεται από την αύξηση του μηνιαίου μερίσματος. Ως συνέπεια παρατηρήθηκε η ίδια κατηγορία ασφαλισμένων να λαμβάνει διαφορετικό μέρισμα, λόγω των διαφορετικών Β.Μ.

Νέο Δ.Σ. στο ΤΕΑΠΑΣΑ. 
Στις 08-10-2013 έληξε οριστικά η θητεία του Δ.Σ. του Ταμείου καθώς δεν εκδόθηκε και παραμένει ακόμα σε εκκρεμότητα η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό νέων μελών στο Δ.Σ., κατ’ εφαρμογή του Ν. 4142/2013. Η περαιτέρω καθυστέρηση θα δημιουργήσει μεγάλα οικονομικά προβλήματα καθώς δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί το Ταμείο ούτε στην εξόφληση των στοιχειωδών λειτουργικών του εξόδων (ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.λ.π.). Παράλληλα, στα «αζήτητα» παραμένει η αναγκαία νομοθετική ρύθμιση για δημιουργία Υπηρεσίας που θα έχει τον εποπτικό ρόλο στο Ταμείο, και θα βρίσκεται στους κόλπους της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.